Mon grand garcon en France

Resor / Permalink / 3

Foto: Catrin Lanai


En av Frankrikes pärlor heter Montpellier. Äldste sonen har tillbringat hösten där och blivit vuxen ännu ett snäpp. Eftersom han var helt lyrisk varje gång vi pratade i telefon om hur bra allt var såg familjen verkligen fram emot att åka ner och hälsa på. Vi höll med - en underbar stad!
Den här tjejen modellade på alla pelare och skyltar som fanns. Kommer aldrig att glömma varken den pittoreska staden eller henne. Kan varenda por i hennes vackra hy...
Det bästa av allt i dag är att sonen kommer hem till Sverige. Det sämsta är väl att han antagligen inte stannar så länge. Har man en gång flyttat så har man... Ända sen han föddes har jag varit livrädd för denna situationen. "Hur kan man klara av att ens barn flyttar hemifrån?", har jag tänkt ett oräkneligt antal gånger under hans uppväxt. Men på något sätt har jag växt in i det pö om pö och nu känns det mer som om jag bara gläds med honom var han än är - hemma eller borta spelar ingen roll. Är han glad - är jag glad. Är väldigt stolt över mig själv att jag känner så. Tror att det är äkta kärlek...det borde det vara!


Foto: Denise Lanai

På bilden: Robin Lanai, Erik Carlsson & Felix Lanai

#1 - - Marie I:

Ja, det är ju vad man hoppas, att man är redo när det är dax för barnen att lämna boet! Snygg header!! Kram Marie

#2 - - Lars:

Skön atmosfär i din blogg! Och kul med dina lite egna bilder!

#3 - - Susanne Österberg:

Skönt att höra...har samma ångest..hur ska man klara sig när barnen flyttar??? känns väldigt overkligt, men en dag blir det ju sanning...underbara bilder!! kram Susanne

Till top