En liten goding till...

Barn och familj / Permalink / 0

Du käre lille snickerbo'

här kommer jag igen.

Nu är det bråttom kan du tro,

nu är det klippt igen.

Refräng

 

Snickerboa hopp fallera,

å snickerboa hopp fallerej,

är bra att ha, hopp fallera,

för stackers mej,

hopp fallerej.

 

 

Till snickerboa ränner jag

när det är nåt jag gjort.

Men far min löper också bra

fast inte lika fort.

Refr.

Det får bli slut med mine hyss

har far min sagt ifrån.

Jag gjorde ett alldeles nyss

som visst tog knäcken på'n!

 

Refr.

 

Du käre lille snickerbo'

vad jag är glad åt dej!

Nu sitter jag i lugn å ro

å bare viler mej.

 

Refr.


Noah var inte det minsta lik Emil i visan men texten är så söt och kan tänka mig att då och då kommer lite busighet fram även hos honom... ;))

Text: Astrid Lindgren

Musik: Georg Riedel

Modell: Noah Heimroth

Fotograf: tinablick photo © Catrin Lanai

Till top