Konfirmation ett minne för livet

Bal/student/examen/konfirmand / Permalink / 0

 

 



Foto: ©tinablick • Fotograf Catrin Lanai



Hej! I somras konfirmerade jag mig. Jag har alltid velat göra det . Det var först när jag skulle göra det som jag förstod att man fick presenter också. Så det var bara ett litet plus i kanten :) Alla säger ju att "Du MÅSTE tro på Gud om du ska konfirmera dig" men så är det inte alls. Jag trodde inte på Gud när jag började konfirmera mig. Jag tyckte att det skulle bli en kul grej, en upplevelse. Och det blev det verkligen, jag kan nog säga att konfirmera mig är en av de bästa sakerna jag har gjort.
Jag kan inte säga att jag är "frälst" till Gud. Jag vet inte ens om jag tror att han finns. Men jag har börjat förstå lite mer, och jag har fått kunskaper för livet. Inte allra minst, jag har fått vänner för livet. Det var nog en viktig sak i min konfirmation, jag kände bara några stycken när jag skulle konfirmera mig och nu känner jag alla jättebra! Vi är verkligen jättetighta. Att konfirmera sig handlar inte bara om massa babbel om Gud, utan vänskap och kärlek är två stora samtalsämnen också.
Så jag tycker att du ska tänka en gång till innan du säger att du inte vill konfirmera dig. För det har i alla fall gett mig minnen för livet.

Texten är hämtad från - mammakrokodil 2005


Till top