Förskoleproffset Ajla

Förskola / Permalink / 1



Många vuxna med mig blir lite lätt avundsjuka på barn - som bara ställer sig framför kameran och blir så naturliga och söta utan minsta ansträngning. Där ligger det inte timmar framför spegeln med övning och diverse olika miner (läs: grimaser)...
För - "hur ser jag ut som vuxen, egentligen"?! NÄR har jag en naturlig min?
- INTE när jag lagar mat - snörper på munnen åt ena mungipan.
- INTE när jag fotograferar: håller andan.
- INTE när jag sitter framför datorn: spänner huvudet, tänderna och nacken samtidigt.
- INTE när jag är på gymmet: flåsande öppen mun.
- INTE när jag kollar på TV:n: Slö blick och definitivt
- INTE efter ett glas vin: sömniga ögon...
Vad är "naturligt"? och när är jag det, på dygnets 24 timmar? Tänk om jag inte är det mer än varannan dag? Eller, ve och fasa, kanske bara en gång i veckan?!!
Med denna senaste iaktagelse ska jag vid nästa förskolebesök intervjua barnen och lära mig hur jag ska se "vanlig" ut. Återkommer med vidare rapport framåt vårkanten...!

Framför kameran: Ajla
Bakom kameran: Catrin Lanai på tinablick photo
#1 - - Anonym:

Ajla går i min dotters klass nu, jättesöt

Till top