Koppartrans - herrmode i sköna herravdelningar

företag / 2015, fashion, höst, koppartrans, mode, skor, swedishfootwearclub, varberg, vinter / Permalink / 0
 
Var i Göteborg och shoppade med sonen för några dagar sedan och återigen påminns jag om hur lugnt och skönt det är på alla kill-/herravdelningar. Soft musik, aircondition, rustika skinnmöbler, doft av nyoljat trä blandat med exotisk parfym och sist men inte minst - massor med snygg personal och lagom kö till kassadisken.
 
När son nr 1 var i gymnasieåldern var han inte direkt shoppingtypen och var glad om han slapp shoppa själv.
Son nr 2, ett par år senare, fick gå runt själv medans jag och son nr 1 satt och väntade tålmodigt. När han för tredje gången ville kolla igenom en och samma butik först medsols, sedan motsols och sedan försäkerhets skull medsols igen - hade jag och min förstfödde slumrat till både en och två gånger lutandes mot varandra på varsin träpall vid utgången av butiken.
 
Några år senare när vårt tredje barn (som var en dotter) blev jag hennes följeslagare i alla tjejbutiker. Där var det trångt, stökigt, varmt, svettigt, rörigt, för få provrum där det alltid var kö och ofta alldeles för få personal. Kläder låg slängd huller om buller av tjejer som måste känna och klämma och golvytan fick under inga omständigheter såklart slösas bort med några sittplatser på dyrbar säljyta.
 
Att nu då återigen med son nr 3 som även han kommit i gymnasieåldern hamna i denna manliga luftiga butiksvärld var guld värt för både själ, ork, kraft, fötter, plånbok och en mamma...
 
Bilderna är tagna på uppdrag av Swedish Footwear Club
Plats: Tinablick studio i Träslövsläge
Till top