Svea strandcafé i Varberg

företag / Permalink / 0
 
Som fru till en man som pratat om café sedan 20-årsåldern blev jag eld och lågor när annonsen dök upp förra året om att ett just sådant ställe var till salu några 100 meter hemifrån. Dessutom låg det längs Apelvikens strand - stranden som han alltid älskat. Lade upp tidningen under näsan på min äkta hälft vid frukosten och sa att - "nu eller aldrig" - "Tar du inte denna chansen vill jag aldrig någonsin höra ett ord om cafédrömmar så länge jag lever!", sa jag med eftertryck och allvarlig blick. - "Det kan ju faktiskt vara så att man växer ur vissa drömmar." -"Att de bara finns där av gammal vana...", förklarade jag för att förtydliga vad jag menade, medans jag fyllde på mannens kaffekopp.
 
Efter några veckor var det bestämt. Vi var caféägare. Konstaterade också enstämmigt att vi kunde ingenting om restaurangbranchen... Alltså måste vi ragga personal. Vi hade X antal månader på oss att hitta rätt människor, måla, snickra och fräscha upp stället samt att även att skaffa rättigheter. Kan säga att de X antal månader behövdes för det...
 
Efter att 2012 haft världens bästa drivande personal har strandcaféet utvecklats från att inte bara vara ett café - utan även ¨kök och bar¨. Mycket påhittiga och kreativa personer har även förvandlat stället till ett litet nöjesfält med artister och happenings som flitigt avlöst varandra.
 
Fler bildcollage om sommaren 2012  kommer med tiden för dig som är nyfiken på vad vi haft för oss...
Till top