Tror knappt det är sant...

vardagsliv / Permalink / 2



Inte klokt. Tror knappt att det är sant. De två längsta i familjen har lagat kvällsmyset. Hemmagjord pizza. De satte dock ett ultimatum;
- HÖG MUSIK??!!
- Inte mej emot. Brukar resonera som så att all musik blir bra om den spelas tillräckligt högt, så det kändes helt OK. Sen ett par timmar tillbaks har jag dock möjligen ändrat åsikt en smula...Eftersom de som är så långa (och jag så kort) skulle slippa sätta sej på huk för att höra vad deras chefskock sa till  dem, var jag uppflugen på en pall för att komma i jämnhöjd med mina undersåtar. Trots det hade jag svårt att göra min röst hörd under denna ljudnivån. De två grabbsen var inte direkt självgående i köksarenan så det var nödvändigt med tydliga instruktioner och en fast blick som inte vek undan en sekund för att genomföra detta testprojekt. Efter en timmas mimande, gestikulerande påhittat teckenspråk och hörselskydd var de två plåtarna med italienskt vitlöksdoftande godbitar färdiggräddade. Rykande heta serverades de till alla, som slogs om de bästa bitarna.
- Mums, det här var det godaste vi ätit på länge! får jag och min man fram mellan tuggorna medans smält ost rinner i min ena mungipa.
- Det här bara måste vi göra om! säger jag på nytt när jag ivrigt smaskande tar en tredje pizzaslice och vänder mej mot sönerna. Ser framför mej en skimrande idyll med familjekväll i TV-soffan och bordet fullt av godsaker fram till midnatt...

Tomt.

Två av de sex stolarna är tomma...
Pizzan med vitlök och oreganodoft var på väg att bytas ut mot shampo, tvål, tandkräms- och Armanidoft.
- Kvällen är ung!
tyckte dom och var redan på väg ut genom ytterdörren. Själv rullade jag sakta och mödosamt över till saccosäcken och satte mej säkert till rätta med resten av familjen. Tur vi är så många att det alltid finns nån att mysa med...






#1 - - Tony:

Hej!

Vilken mysig blogg du har! Underbart att följa sina barns väg från barn till vuxna och samtidigt inse att man har tur som får vara med lite grann i bakgrunden ju äldre dom blir...men ibland är vi bra att ha...



Linneas Pappa

#2 - - Catrin:

- Trevligt med nya läsare! Tack för beröm! Håller med dej. Att vara tonårsförälder är litegrand som att vara "avståndsförälskad". Se men inte röra...

Till top