Har tänkt på en sak...

djur/natur / Permalink / 0

 



Här i huset kommer och går någon Tvåbent ungefär en gång i halvtimman, dygnet runt...Mellan kl. tre och kl. sju på morgonen brukar jag få en sammanhängande sömn utan att någon person  tar i ytterdörren. (Uppskattar verkligen att få sova ut några sammanhängande timmar.) Visserligen går Storhusse på toa just den perioden men det räknas knappt och för säkerhets skull brukar jag tassa med som sällskap. Trots min litenhet tar jag min uppgift som som vakthund på största allvar och gör alltid mitt bästa för att kolla av alla gäster innan de får göra entré i vår jättekoja. Med sex tvåbenta i familjen där alla har sin egen bekantskapskrets har jag en hel del att stå i, ska ni veta!
Har funderat mycket den sista tiden på att vi hundar borde få vara med och välja ut vilken familj man blir placerad i 10-12-veckors åldern. Jag är nu drygt ett år och fortfarande ung och stark men hur ska man orka med detta tempo i framtiden...?

Mvh
Kezo Lanai
("En som undrar")
Till top